Ahad, 31 Januari 2010

IMPIANku

Alhamdulillah, ucapan yang kekal abadi selamanya dan tidak akan berubah.Panjatkan kesyukuran kepada Allah yang memudahkan kehidupan aku pada hari ini.Kehidupan aku bertambah baik di bawah jagaan Allah.Aku bersyukur coz dipertemukan dengan kwn2 yg x pernah rasa jemu untuk mendidik n menasihati aku hari demi hari...............Disamping menjadi seorg yg bergelar mahasiswi aku banyak belajar dari keadaan sekelilig,kehidupan n gaya hidup serta latar belakang budak2 U dari pelbagai tempat dan agama.Suasana dekat U aku ni......emmmm,bagi pandangan aku,aku x berapa suka dengan persekitaran yg penuh dengan maksiat n dosa tapi aku anggap ini adalah suratan takdir IILAHI yg ingin menguji Hambanya......Aku bukanlah seorang yg Alim mahupun waruk tapi aku cuba sedaya upaya aku untuk mencari keredoaan Allah...Aku berharap aku dapat menjadi seorang hamba,sahabat,kakak,adik,pelajar yg baik bagi kehidupan aku dan yg berada di sekeliling aku....Allah berfirman: di hari pembalasan Dia tidak akan mencari hambanya yg "perfect" tetapi Dia mencari hambanya yg berusaha sedaya upaya untuk menjadi yg terbaik kerana seperti yg kita sedia maklum manusia tidak "perfect" dari segala hal...Aku harap usah aku untuk menjadi MUJAHIDAH di jalan Allah akan berterusan kerana aku ingin mentarbiyyah diri aku sendiri dan sahabat di sekeliling aku...Sampai di sini sahaja coretan IMPIANku darim seorang haba yang Hina dina,fakir dan miskin disisi penciptanya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Halaman

Umurku bertambah,Dekatlah kematian

Lilypie Kids Birthday tickers