Ahad, 18 Julai 2010

UNiSZA

Sekarang bermulalah kehidupan aku di UNiSZA bagi semester ke-3, aku dapat ramai adik2 baru masuk nak tergelak gak tengok gelagat diaorang mcm aku waktu sem 1 dulu..terkejar-kejar cari kat mana bilik kuliah kat mana asrama mcm rusa masuk kampung la aku waktu 2 tapi ana terkejar-kejar cari toilet ja coz tut….tut…he.Jauh 2 perjalanan aku dari Kedah mana mungkin bisa tahan, aku x suka nak turun2 kereta ni kalau jalan jauh 2 lbh rela tunggu sampai ke tempat yg nak di tuju dulu...

aku dapat ramai adik2 so aku ingat dari awal ni aku nak ajak diaorang sama2 ngan aku tuk amar makruf nahi mungkar wa tukminuna biLLah wa yaumilakhir,2 pesanan ustz Nik Mursyidah kalau aku berjumpa ngan dia kat surau Tariq(anak menakan(anak buah) Tok Guru 2)..First 2 aku xtau pon 2 anak menakan Tok Guru tapi kawan2 aku yg bagitau ustz tetap gak rahsiakan identiti dia sampai la kami tengok sendiri gambar kahwin dia,Tok Guru yg jadi Tok kadi…Ustz Nik @ panggilan lagi manja mama @ k.Syidah selalu memberikan dorongan kpd aku dan kawan2 sewaktu sem 2,walaupun aku bukan anak murid dia tapi sama ja dia layan.First aku jumpa dia waktu solat subuh kat suaru Tariq, aku ingat dia kakak senior coz muka dia nampak muda giler..Lepas baca mathurat xda orang yg offer diri tuk baca doa, aku x baca coz slalunya kawan aku yg baca tapi tiba2 ja pagi 2 dia xmau baca,so aku pon apa lagi ambik inisiatif aku sendiri dgan angkat kening kat ustz yg aku ingat akak senior 2 sbgai isyarat tuk baca doa,so dia pon on ja nak baca doa.Lepas hbis baca doa 2 sesi salam la, aku dengar kawan aku ckap “eh x perasan kata ustazah tadi” aku pon apa lagi kecut perut la tapi aku cover ar buat muka comel ckit aku salam pastu senyum kat dia.Bermula dari situ aku selalu nampak ustz,so hubungan kami pon semakin rapat sampai satu hari 2 ustz buat jamuaan kat anak murid dia kos usuluddin tapi dia ajak aku,terharu gak tapi buat slumber ar aku sorang sayriah dalam 2..hehe..2 la kisah aku dengan mama.. J

aku akan sedaya upaya untuk bantu & jaga adik2 yg baru mengenal kehidupan di u yg terlalu bebas untuk buat keputusan tanpa bimbingan.Walaupun aku xda adik… aku xmau tengok adik2 seperjuangan aku jatuh kedalam lembah yg tidak sepatutnya.aku fikir sapa lagi yg ingin membantu diaorang saat xda WARIS kat sisi..hehe. aku xmau diaorang jadi macam saudara seperjuangan base aku. aku rasa kesal & aku berserah kpd Allah untuk membantu aku dalam menghadapi karenah saudara2 seperjuangan aku. aku tak salahkan diaorang tapi aku rasa bertanggugjawab untuk membantu diaorang. aku harap aku dapat menjaga saudara2 baru aku agar mereka meniti di atas landasan yg betul tapi kita hanya merncang,yg menentukan adalah yg berhak sahaja..Wassalam

yang benar,

@!z@#

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Halaman

Umurku bertambah,Dekatlah kematian

Lilypie Kids Birthday tickers