Khamis, 4 November 2010

Sungai dalam laut

Subhanallah...
Kuasa Allah itu meluas,
Alhamdulillah....
Aku masih diberi kesempatan oleh Allah untuk melihat keajaiban dan tanda-tanda kekuasaanNya...

Hatiku tertunduk hina pada sang pencipta
Aku malu
Aku resah
Aku kesal
Aku hiba
Apa amalan aku selama menjadi hamba Allah???
Apabila dinasihat,
ku pekakkan telinga
Apabila ditegur,
ku melenting

Alhamdulillah
Aku punya pencipta yang Maha pengampun dan Maha penyayang
Sewaktu ku terdengar kisah sungai di dalam laut
ku terfikir betul ka??
Tetapi apabila aku mengingat kembali kepada penciptaku yag Maha kuasa ku terus mencari kebenarannya lalu ku temui di dalam ayat-ayat cintaNya

al-Furqan 25:53

"Dan Dialah membiarkan dua laut mengalir (berdampingan); yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang tidak tembus."

ummu yusra
http://keranacinta.wordpress.com/2010/01/29-sungai -dalam-laut-subhanallah/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Halaman

Umurku bertambah,Dekatlah kematian

Lilypie Kids Birthday tickers