Rabu, 27 Oktober 2010

Islamic Fashion festival

Assalamualaikum..

Rasanya masih tidak terlambat lagi saya mengutarakan tentang isu yang hangat diperkatakan sekarang iaitu berkenaan dengan fashion terbaik yang pernah di buat di negara kita (baik ke??)
Itu ikut pandangan masing2 la coz semua orang boleh bagi pendapat kan??

Bagi penulis sendiri memang fashion sedemikian tidak patut di anjurkan,nak kata orang anjurkan tu xda agama or tak mendalami agama Wallahu A'lam kita serahkan pada Allah..nak tuduh lebih2 kita tak tahu hati seseorang tu mcm mana lagipun kita sendiri tak tahu pengakhiran hidup kita adakah dengan kalimah syahadah mahupun tidak(nauzubillah)..

Dengan adanya realiti yang kita ketahui tentang pemimpin 'kita',adakah kita perlu melihat apa yang pemimpin 'kita' lakukan dan time pilihanraya main pangkah ja...

jom kita fikir-fikir,pakaian anak-anak muda sekarang macam mana terdedah ka tertutup?? kalau tertutup pun tempat yg ada kurap panau dan sama waktu dengnnya...tahu badan tu x cantik tapi pakai juga katanya berfesyen tapi tu bukan berfesyen,kita boleh lihat kembali kepada sejarah,apa pakaian yang dipakai orang kuno dulu-dulu? sama x dengan fesyen sekarang???(fikir sendiri la)

bukan tu ja ditambah pula golongan mak-mak dan ada yang pegang award nenek pon masih x paham-paham pasal aurat tu,dah tua tu tobat-tobat la Allah bagi masa lagi,peluang kat depan mata so napa la x ambik letak dalam dompet tu jaga macam kita sayang Duit tu baru betul..

Dengan adanya fesyen yang dikata islamic tu rasa-rasanya apa pandangan orang-orang yang memang sudah dibaluti pakaian adik-adik mereka berfikir ea?? kali ni bukan tepuk dada tanya iman dah tapi tepuk kepala tu napa x fikir halal haram.

Mana penghayatan tentang islam???
sekiranya rakyat lalai pemimpin ingatkan
kalau pemimpin yang lalai????
(majlis agama kot)

Ada pula tulisan kat baju-baju islamic tu..nak tunjuk kata Malaysia ni islamic la tapi x tahu orang yahudi dan nasara yang tahu tentang islam ni gelak besar dah,islam sendiri menghina islam...

mana penghayatan rukun Negara????????
kat botol air,kat buku,kat kerusi ah macam lagi banyak sangat..
first rukun negara "kepercayaan pada Tuhan"
sapa yang hayati benda ni??rakyat ja ka??
pandai tulis pandai kempen tapi tak praktik...

Ayuh sahabat2 semua mana kasih sayang kita pada penghulu segala nabi Rasusullah.adakah sanggup kita lihat kekasih kita dihina??
Ya Allah,apa yang dah terjadi kepada negara yang dikatakan Islam ini...

ummu yusra

1 ulasan:

  1. naam..agree with ummu yusra..moga2 Allah perbetulkan kesilapan para pemimpin dan kurniakan hidayah untuk kita semua..

    BalasPadam

Halaman

Umurku bertambah,Dekatlah kematian

Lilypie Kids Birthday tickers